Friday, August 10, 2007



When there is a pile of complain about you…

There is also a stream of love for you…

When you left me alone on the mountain of sorrow…

You also drown me for a minute in the river of love…

When you threw me in the darkness of depression…

You also showed me a little spark of hope…

When you insulted me in front of this whole world…

You also established me in your heart for a second…

When you filled my eyes with the ocean of tears…

You also filled them with the palace of dreams…

When you made me waiting for your single word…

You also gave me a precious treasure of poems…

-Jayshree (8/8/'07)

Quand il y a des montagnes de reproches contre toi
Il y a aussi des ruisseaux d'amour pour toi
Quand tu m'as laissée seule sur la montagne du chagrin
Tu m'as aussi noyée dans la rivière de ton amour.
Quand tu m'as jetée dans l’obscurité de la dépression
Tu m'as aussi montré une étincelle d’espoir
Quand tu m'as insultée devant le monde entier
Tu m'as aussi portée dans ton cœur en une seconde
Quand tu a rempli mes yeux d’un océan de larmes
Tu les as aussi emplis du palais de mes rêves
Quand tu m'as fait attendre un simple mot
Tu m'as offert le précieux de tous les trésors poétiques.

-Jayshree (Traduction par Angelina)

No comments: